fbpx

Zavřeno

zítra v 09:00

Interaktivní mapa centra

Zacvičte se zimní depresí: Máme pro vás koktejl z endorfinů

Zdá se vám letošní zima už dlouhá a únavná? Máme pro to pochopení, protože právě konec února a blížící se březen je časem, kdy i milovníci zimního období mohou pocítit nedostatek energie. Jedním z nejlepších způsobů, jak si dobít baterky, je rozhodně pohyb doplněný zdravou stravou a relaxací. Pojďte si s námi dát do těla!

Nejdůležitější je nebát se začít, a hlavně na nic nečekat. Víte přece, jak to dopadá s novoročními předsevzetími… Pokud se vám je daří naplnit, pak je to skvělé, ale často se stává, že po nich na jaře není ani vidu, ani slechu. Proto doporučujeme teď už nic neodkládat na další pondělí nebo dokonce na začátek nového měsíce – ten správný čas je zkrátka teď.

Kam si zajít zacvičit

Tím nejlepším místem, kde získáte nejen motivaci, ale v případě potřeby také odborné vedení a rady profesionálů, je Fit Effect nebo Mamba Gym v Central Kladno. V exkluzivním a přívětivém prostředí se budete cítit vždy skvěle.

Nepodceňujte vaše skutečné potřeby

Možná vlastně ani sami nevíte, co přesně vám chybí a jak dosáhnout té správné rovnováhy, kdy je vám opravdu dobře na těle i na duši. Někdy to může být samotný nedostatek pohybu, jindy špatně nastavený jídelníček, ale třeba i jen přetížení určitých svalů, které během dne nejčastěji používáme.

Než se tedy pustíte do boje se stavem, který obecně nazýváme jako únavu, vyčerpání nebo špatnou náladu, zjistěte, co se za vším skutečně ukrývá. Pomoci vám mohou různé tělesné analýzy, diagnostiky nebo výkonnostní testy, které odhalí, na co se máte zaměřit.

I cvičení pro radost bychom měli vybírat tak, abychom si jím v dané situaci spíše neuškodili. Poraďte se tedy nejprve s odborníky, kteří vám po interpretaci vhodných měření doporučí ty nejvhodnější aktivity pro vás. Jiné budou pro získání kondice, jiné naopak třeba pro nabrání svalové hmoty.

Osobní trenér vás dostane do formy

Jako druhý krok si můžete vybrat cvičení s osobním trenérem, které má zajisté své výhody. Tréninkový plán na míru je sice skvělá věc, ale pokud na vás alespoň v počátcích jeho plnění nikdo nedohlédne, může být efektivní třeba jen z poloviny.

Proto se ničeho nebojte a požádejte o odborný dohled. Nemusíte cvičit jen sami s trenérem, v nabídce fitness klubů bývá často také možnost osobního tréninku pro dvě osoby. V páru si pak užijete více zábavy, posílíte motivaci a rychleji si zvyknete na přirozený tréninkový proces.

S někým, koho už znáte, navíc snadno odhodíte případný stud. Ten sice není na místě, ale třeba introverti s ním mohou při individuálním tréninku bojovat. Přísloví, že ve dvou se to lépe táhne, tedy platí i při cvičení.

Skupinové lekce dokážou správně nabudit

Další volbou mohou být skupinové lekce, které dokážou své účastníky strhnout ke skvělým výkonům. Užijete si při nich pocit sounáležitosti, zapojíte týmového ducha, a navíc můžete zažít i spoustu zábavy. Zkušení lektoři dokážou zkrátka z celého kolektivu dostat jen to nejlepší, a to v průběhu celé lekce.

Vyberte si třeba ze skupinových lekcí Fit Effect, které nabízejí unikátní celosvětově známý koncept Les Mills:

  • Les Mills BODYPUMP® je tu pro ty, kteří chtějí zesílit a procvičit všechny svalové skupiny, zlepšit svou výdrž a svalovou vytrvalost.
  • Les Mills BODYATTACK® vylepší kardio, sílu a výbušnost, zlepší ale také koordinaci a dynamiku.
  • Les Mills BODYBALANCE® posílí střed těla, neboli core a zlepšuje flexibilitu a rozsah pohybů.
  • Les Mills BODYCOMBAT® je tu pro ty, kteří chtějí zpevnit a vytvarovat postavu či zlepšit hbitost a koordinaci pohybů.
  • Les Mills GRIT® vás rychle dostane do kondice, naberete s ním sílu a vyrýsujete celé tělo.

Každá z lekcí je tedy zaměřená na něco trochu jiného, více informací vám rádi prozradí jejich instruktoři.

Jak na doplnění energie?

Pokud si chcete vyplavené endorfiny co nejdéle udržet a cítit se opravdu skvěle, nezapomeňte ani na správné doplnění energie po tréninku. S různými výživovými doplňky vám opět pomohou odborníci a v případě, že chcete cvičením redukovat váhu nebo třeba nabrat svalovou hmotu, není určitě od věci podívat se na své stravovací návyky komplexně.

Mnohá fitness centra disponují vlastními výživovými poradci nebo vám doporučí kompetentní osoby, na které se můžete obrátit.

Po tréninku si pak můžete připravit vlastní svačinu podle sestaveného jídelníčku, záchranou jsou ale i tyčinky nebo nápoje, které naleznete většinou na recepci každého klubu.

Nemusíte se tedy bát, že byste se před dalším denním programem nestihli včas posilnit.

Odpočinek je také důležitý

Máte odcvičeno a nikam nespěcháte? Tak to je ideální situace! Po protažení těla může následovat relaxace jakoukoli formou, která je vám příjemná. Můžete si zajít na masáž, do sauny nebo si jen odpočinout v relaxační zóně na pohodlném lehátku. Každý kousek vašeho těla by měl mít dostatek času na regeneraci.

Vybrali jste si z nabízených možností saunu? Pak si přečtěte náš článek zaměřený na saunování pro začátečníky i pokročilé.

A co dodat závěrem? Snad jen to, že na jakoukoli únavu vám pomohou kromě cvičení i další malé nebo velké radosti, ale o tom zase někdy příště. Sledujte náš blog, již brzy vám přineseme nové zajímavé tipy z oblasti krásy, módy a životního stylu.