Nová předsevzetí? Víme, jak na ně!

Nová předsevzetí? Víme, jak na ně!

První měsíc nového roku pomalu končí. Šli jste do něj s předsevzetím, že zhubnete, začnete cvičit, budete více spát, uděláte si čas na rodinu, koníčky, přečtete více knih, sníte méně sladkostí…, ale stále se nějak nedaří? Nezoufejte, ještě je spousta času začít.

Důvodů, proč někdy na konci ledna zjistíme, že jsme s novými plány tak trochu na štíru, může být více. Přechod z lenivého času Vánoc do ostrého pracovního nebo rodinného režimu je sám o sobě totiž náročný. Když k tomu pak přidáme nemalé cíle a úkoly, které jsme si v čase pohody stanovili, může se stát, že skončíme vlastně dřív, než jsme začali.

Jak tedy na to, aby se předsevzetí po několika dnech nerozplynula? Máme pro vás několik tipů.

1. Nebuďte na sebe příliš přísní

Ano, důslednost je při nových začátcích důležitá, ale na druhou stranu není třeba se trestat za každý prohřešek vůči stanovenému cíli. Snadno by se tak mohlo stát, že se místo pozitivní motivace dostanete do kolotoče zákazů, příkazů a provinění – což nikam nevede. Jak zní tady naše rada? Zkuste přístup, kterému se říká „laskavá náročnost“, být na sebe laskaví i v náročných situacích je důležité.

2. Dělejte malé krůčky

Pokud jste si na sebe vzali zpočátku roku velkou nálož předsevzetí, je třeba ji rozkouskovat na malé kroky. Budete se možná posouvat pomaleji, ale s o to větší jistotou, že své síly nepřeceníte hned na startu. Pokud jste se například stravovali nepříliš vyváženě a zdravě, ze dne na den pravděpodobně velké změny nedocílíte. Jděte na to tedy postupně: Nový návyk zařazujete vždy až poté, co zvládnete ten předchozí, a zlozvyků se zbavujte také po jednom.

3. Vizualizujte si plány

Někomu pomáhá si své myšlenky, sny a vize ztvárnit do slov nebo obrázků. Posloužit k tomu mohou motivační diáře, různé zápisníky, bloky a kvalitní psací nebo výtvarné potřeby. Kromě psaní se nabízí vytváření myšlenkových map nebo třeba tzv. vision boards. Spoustu inspirace i potřebného materiálu k tvoření můžete najít třeba v prodejně McPen nebo Albi.

4. Sdílejte úspěchy

Víte, co se říká: Sdílená radost je dvojnásobná radost. A my k tomu dodáváme, že každý, i maličký úspěch je důvodem k tomu se radovat se svými nejbližšími a přáteli. Dnešní doba nám ke sdílení pokroků dává nepřeberné nástroje, včetně sociálních sítích. Na nich je však potřeba se chovat s rozmyslem a uvědomit si, s kým a jak vlastně své úspěchy sdílíte. Někdy vám větší radost než tisíce lajků od cizích lidí udělá „pochlubení se“ jedné kamarádce u kávy.

5. Dopřejte si čas

Možná jste již také slyšeli, že vybudování nového návyku trvá 21 dní. Názory psychologů, koučů nebo dalších odborníků na toto tvrzení se však různí a podle některých výzkumů je tato doba daleko daleko delší. Je přitom samozřejmě potřeba přihlédnout k povaze a typu zvyku, který chceme do svého života nově zařadit. Rozhodně bychom ale tedy neměli házet flintu do žita, pokud se nám během tří týdnů hned něco nepovede. Na druhou stranu si zkuste vždy vymezit časovou hranici, kdy chcete mít danou věc zautomatizovanou a posunout se dále.

Držíme vám palce!

Text a foto ©kccdevelopment

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..